050-6989006

מהי תנוחת הפיג'מה?

מהי תנוחת הפיג'מה?

במאמר הזה אני רוצה לדבר  על תופעה שמאוד ידועה בקרב אנשים שיש להם את חופש הבחירה להישאר בבית ימים שלמים, כמו: עצמאיות או נשים שעובדות מהבית. 

אני קוראת לתופעה הזאת – "תנוחת הפיג'מה".

מכירה את זה שאת מתעוררת בבוקר, יש לך רשימת משימות מפה ועד להודעה חדשה ואז את מתחילה:פה לסדר את הכביסה, שם לקפל את המצעים, פתאום טלפון מחברה, ואז את נזכרת שהילדים עוד כמה שעות חוזרים הביתה – מה לא נכין משהו לאכול?

וככה, לאט לאט השעות עוברות ואת נשארת בפיג'מה, היום בורח לך מבין האצבעות וכל מה שבאמת היית בטוחה שתספיקי לעשות פשוט נעלם באופק?

כשאת עצמאית יש לך המון גירויים ופיתויים. את בוחרת את הלו"ז שלך ולכן את יכולה בשנייה לשנות אותו. אבל מה קורה אחרי יום כזה?איך את מרגישה עם הידיעה שכל היום עבר ואת עדיין בפיג'מה?

לרוב הנשים שאני פוגשת מספרות לי שהן חשות:

  • תסכול – כל היום עבדתי כמו חמור ולא יצא לי מזה כלום. לא קידמתי את העסק שלי לשום    מקום. 
  • אכזבה – היו לי כל כך הרבה תוכניות ולא הצלחתי להגיע אליהן כי נכנעתי לרעשי הרקע.
  • לחץ – מה יהיה? מתי אצליח להגיע לכל מה שתכננתי אם כל פעם שאני מפנה יום לסידורים ותוכניות מהבית, אני לא עומדת במילה שלי?
  • מתחילות לצוץ לך דעות מגבילות על עצמך: אולי אני לא מספיק טובה לנהל לבד עסק? אולי זה בכלל לא בשבילי?

אז רגע!!!!! דקה לפני שאת נכנסת לתוך לופ שהיציאה ממנו הרבה יותר מאתגרת. קחי נשימה עמוקה וקחי לעצמך רגע. קודם כל אני רוצה לספר לך שאת לא לבד!!!! "תנוחת הפיג'מה" ידועה ומוכרת בקרב אנשים רבים. 

אם אני בבית למה אני צריכה לצאת מהפיג'מה? קודם כל כי כשאת יוצאת מהפיג'מה את מתחייבת בפני עצמך!

הנה כמה נקודות קלות ליישום לצורך עבודה יעילה מהבית:

הגדירי לך פינה בבית שהיא המשרד שלך. בנוסף חישבי רגע, הרי אם היית יוצאת למשרד מחוץ לבית לא היית יוצאת אליו בפיג'מה. אם כך התלבשי בדיוק כמו שאת מתלבשת כדי לצאת מהבית.

נכון, את בבית אז מה לא תכיני אוכל לילדים שחוזרים מהמסגרות? תכיני.
לא תכניסי כביסה למכונת הכביסה? תכניסי.
לא תעברי קצת על השיש במטבח לסדר את הכלים מאתמול שנשארו על מתקן הייבוש? תעברי.

אז איך נמנעים מלגלוש מיום עבודה מהבית ליום עבודה בבית?

בדיוק כמו שיש לך פגישה מחוץ לבית ואת קובעת שעה מדויקת, כך תעשי גם עם מטלות הבית, הכניסי אותן לעצמך ביומן. שבי רגע עם עצמך ושאלי את עצמך כמה זמן עבודה את צריכה? 
הכניסי אותו ליומן. ממתי עד מתי? זהו!!!
ברגע שמגיעה השעה לעבוד את עוזבת את כל מה שאת עושה שלא קשור לעסק שלך ומתחילה לעבוד. 

כן, זה מאתגר, זה מצריך הרבה כח רצון, אך מחקרים הוכיחו שמי שפועלת מתוך עקרונות ההצלחה: מציבה לעצמה יעד, עולה על מגרש העשייה, פועלת מתוך מצוינות (לא מושלמות), נמצאת באינטגריטי עם עצמה ויודעת להוקיר את עצמה על העשייה, היא תמיד תגיע לייעד שהציבה לעצמה.

עכשיו אני רוצה שתסתכלי לרגע גם על הילדים שלך, צעירים בתקופת בגרויות שעוד מעט מתחילה והם יוצאים לחופשת לימודים, סטודנטים בתקופת מבחנים, חיילים משוחררים שכל יום אומרים מחר אצא לחפש…. לא משנה מה, עבודה, תחום לימודים ועוד, האם גם הם נמצאים בתנוחת הפיג'מה?

ומה את אומרת להם? 
האם את מבקרת אותם על חוסר ההצלחה שלהם לנהל לעצמם את היום והזמן?
אם התשובה שלך היא כן, את מוזמנת לתת להם את הטיפ הזה ולהיות חלק מההצלחה שלהם, הם יודו לך.

נעים להכיר, אביגיל זכרוביץ מאמנת אישית ועסקית. במהלך השנים התמחתי באימון נשים בתקופות משבר, ניהול משברי חיים, התמודדות עם שינויים, ניהול מערכות יחסים, טיפול בעזרת NLP, כלים יצירתיים ותת התמחות בצעירות אחרי צבא (20-35).
אני מזמינה אותך לאימון בקליניקה שלי בנהריה – מקום מקסים חמים ומזמין, או לאימון אישי אונליין בזום. 

בואי נדבר

כאן בשבילך, מוזמנת לפנות אלי לשיחת התייעצות ללא תשלום

שתפי אם אהבת

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד פוסטים בבלוג

הרבה נשים שפוגשות את האמהות בפעם הראשונה, מדמיינות לעצמן משהו מאוד קסום, אבל מגלות לאחר הלידה שהדמיון והמציאות שונים מאוד. הן נבהלות במיוחד מאובדן תשומת הלב של הסביבה והעצמאות שלהן, פתאום מחובר אליהן אדם נוסף, והן כאישיות עצמאית, פשוט הלכו לאיבוד.

"אף אחד לא רואה אותי מאז שהתינוק הזה נולד"!!!!

הרבה נשים שפוגשות את האמהות בפעם הראשונה, מדמיינות לעצמן משהו מאוד קסום, אבל מגלות לאחר הלידה שהדמיון והמציאות שונים מאוד. הן נבהלות במיוחד מאובדן תשומת הלב של הסביבה והעצמאות שלהן, פתאום מחובר אליהן אדם נוסף, והן כאישיות עצמאית, פשוט הלכו לאיבוד.

להמשיך לקרוא »

לא מצליחה להתחבר

כאשר שרון (שם בדוי) הגיע אלי היא הייתה חודשיים לאחר לידה.
היא הגיע מאוד מתוסכלת וביקורתית כלפי עצמה. היא ספרה לי שכבר חודשיים היא לא מבינה מה קורה לה. היא צפתה להיות מאוד מחוברת לבת שלה, היא הרגישה מאוהבת בבת שלה עוד לפני שנולדה! אבל כשביתה הגיחה לאוויר העולם, היא לא ממש התחברה לרעיון האימהות,

להמשיך לקרוא »

התמודדות עם התקפי חרדה

"אין נפגעים בגוף רק מספר נפגעי חרדה"בטח שמעת את המשפט הזה לא מעט בתקופה האחרונה.מה זה אומר נפגע חרדה?האם פגיעת חרדה פחות משמעותית מפגיעה בגוף?מה הופך חרדה לפתולוגיה?

להמשיך לקרוא »

ילדי חורף 23

כבר ארבעה חודשים שאנחנו בתוך הטרללת הזאת שנקראת מלחמת "חרבות ברזל".זוכרת? זה השם של המלחמה הזאת. שבוע שעבר קיבלתי סוג של תזכורת שהחיים שאני חיה

להמשיך לקרוא »

כיף שבא לך לשמוע עוד על הסדנאות וההרצאות שלי

כאן משאירים פרטים

דילוג לתוכן